Skip to content
  • Redakcja
Copyright Version 2025
Theme by ThemeinProgress
Proudly powered by WordPress
  • Redakcja
Version
  • You are here :
  • Home
  • Marketing i reklama
  • Istota księgi znaku przy tworzeniu projektu logo

Istota księgi znaku przy tworzeniu projektu logo

Redakcja 22 grudnia, 2022Marketing i reklama Article

Księga znaku odgrywa bardzo ważną rolę. Służy marketingowcom, brand managerom, a także projektantom, drukarzom i producentom materiałów reklamowych. Pytanie tylko, jak ją wykonać? Wiele osób ma z tym ogromny problem.

Zacznijmy od tego, czym w ogóle jest księga znaku logo. To można powiedzieć wprost, instrukcja obsługi logo. Została opracowana po to, aby ułatwiała kolejne etapy pracy nad tym firmowym znakiem.

Profesjonalna agencja reklamowa tworząca logo, zawsze dostarcza je klientowi wraz z księgą znaku. Czas pracy nad księgą jest zależny od skomplikowania powstałego logo. Nie należy jednak niczego przyspieszać, ponieważ bardzo duże znaczenie ma tu precyzja i dokładność.

Aby tworzenie księgi znaku miało sens, agencja kreatywna powinna przewidzieć problemy, jakie mogą pojawić się w momencie reprodukcji logo. Chodzi tu o takie działania jak wykorzystanie w internecie, druk, wyklejanie go folią np. na pojazdach.

Podstawowa księga znaku jest zbudowana z następujących elementów: geneza powstania logo, znak w wersji podstawowej, znak w wersji alternatywnej, konstrukcja znaku, pole ochronne i podstawowe znaku, kolorystyka znaku, typografia znaku, skalowanie oraz minimalne rozmiary znaku, stosowanie znaku na tłach różnego rodzaju, niedopuszczalne modyfikacje.

Jak powstaje projekt logo

Księgę znaku warto zacząć od genezy powstania logo. Dzięki temu osoba, która będzie miała potrzebę skorzystania z tego dokumentu, lepiej zrozumie zasady stosowania znaku. Pozna genezę powstania, a do tego również cele klienta.

Informacje zawarte w księdze są również przydatne w czasie rejestrowania nowego znaku w Urzędzie Patentowym, a także podczas konsultacji prawniczych dotyczących praw autorskich.

Znak w wersji podstawowej

Agencja brandingowa tworząc podstawową wersję znaku ma świadomość tego, że jest on najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej firmy. Najczęściej jest to logotyp. Projektowanie logo polega na tworzeniu logo opartego tylko o typografię. Może to być również zestawienie sygnetu z nazwą firmy. Z poniższego dowiesz się, jak wygląda logo w podstawowej formie na jasnym i ciemnym tle.

Profesjonalne logo w wersji podstawowej występuje w dwóch odmianach:

  • Pozioma – sygnet znajduje się w poziomie na wysokości nazwy firmy.
  • Pionowa – sygnet jest umieszczony nad nazwą.

Obie te wersje logo można stosować zamiennie, zależnie od tego, na jakich przedmiotach znak ten będzie umieszczany.

Projekt logo w wersji alternatywnej

W tym miejscu zamieszcza się wszystkie wersje znaku, które dopuszcza się do użytku. Dotyczy to logo z hasłem firmowym, wersje achromatyczne, a także wersje monochromatyczne.

Niektóre znaki występują w wersji skróconej. Wówczas wykorzystują jedynie sygnet albo część typograficzną. Każda z tych wersji musi być uwzględniona w księdze znaku. To dlatego, by osoby, które będą z niej korzystały, bez problemu mogły obrandować wszystkie elementy budujące wizerunek marki.

Konstrukcja logo firmy

Podstawowa i rozszerzona księga znaku uwzględnia temat konstrukcji logo. Za każdym razem może wyglądać to nieco inaczej, zależnie od skomplikowania budowy logo, a także od samej potrzeby wyjaśnienia, jak zostało skonstruowane. Logo umieszcza się na siatce konstrukcyjnej i dokładnie określa proporcje. W przypadku bardziej skomplikowanego produktu, budowa logo firmy jest opisywana bardziej szczegółowo.

Pole ochronne i podstawowe znaku

W tym dziale księgi uwzględnia się przestrzeń wokół logo, która nie może być naruszona. Chodzi tu o to, aby logo było czytelne na wszystkich materiałach, na których się pojawi. Uwzględnia się tu też pole podstawowe znaku, określające odległość logo od krawędzi dokumentów.

Kolorystyka

Projekt logo firmy przedstawia znak w jakimś konkretnym kolorze. Dlatego w tej części księgi, mówi się o konkretnej kolorystyce. Uwzględnia się tu kolory występujące w sygnecie i kolory czcionki w znaku firmowym.

Typografia

W tym miejscu wyjaśnia się, jaka rodzina czcionek została zastosowana w nazwie klienta i w haśle firmowym. Informacja ta jest bardzo ważna dla osób, które będą tworzyć następny projekt, kolejne elementy identyfikacji wizualnej.

Skalowanie i minimalne rozmiary logo

Teraz jest właściwy moment na określenie minimalnych rozmiarów logo dla druku i dla monitorów. Znak ten nie może być mniejszy niż ustalono, gdyż straci czytelność.

Stosowanie projektu logo na różnych tłach

Ten dział księgi wyjaśnia, jak stosować logo w zależności od tła. Informuje o tym, w jakich sytuacjach logo będzie ładnie się prezentować w pełnym kolorze, a w jakich lepiej zastosować wersję monochromatyczną czy achromatyczną.

Uwzględnia się tu również nasycenie koloru tła, a także zasady stosowania logo na zdjęciach.

Niedopuszczalne modyfikacje logo

W tej części księgi dokładnie opisuje się najczęściej popełniane błędy. Na przykład dodawanie elementów w polu ochronnym albo zmiana proporcji znaku.

Należy bardzo uważnie stosować się do zasad opisanych w księdze znaku. To wpłynie na sprawne i wygodne posługiwanie się znakiem firmowym, a do tego uchroni przed błędami.

You may also like

Jak zaprojektować architekturę serwisu pod skuteczne semantyczne pozycjonowanie

Jak wykrywać i usuwać problemy z indeksacją za pomocą analizy danych z Google Search Console API

Analiza kohortowa w SEO – jak śledzenie użytkowników po słowach kluczowych zwiększa skuteczność działań

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

  • Czy wymiana szybki w iPhonie zawsze oznacza konieczność demontażu wyświetlacza?
  • Poznańskie domy kultury – przestrzenie, które tętnią życiem mieszkańców
  • Jak zaprojektować architekturę serwisu pod skuteczne semantyczne pozycjonowanie
  • Magia świąt w Poznaniu – najlepsze jarmarki i wydarzenia zimowe
  • Jak wykrywać i usuwać problemy z indeksacją za pomocą analizy danych z Google Search Console API

O naszym portalu

Szukasz miejsca, gdzie znajdziesz informacje i artykuły na różne tematy? Nasz portal wielotematyczny oferuje bogaty wybór tekstów z dziedziny sportu, rozrywki, biznesu, podróży, technologii i wielu innych. Każdy znajdzie u nas coś dla siebie.

Kategorie

  • Biznes i finanse
  • Budownictwo i architektura
  • Dom i ogród
  • Dzieci i rodzina
  • Edukacja i nauka
  • Elektronika i Internet
  • Fauna i flora
  • Film i fotografia
  • Inne
  • Kulinaria
  • Marketing i reklama
  • Medycyna i zdrowie
  • Moda i uroda
  • Motoryzacja i transport
  • Nieruchomości
  • Praca
  • Prawo
  • Rozrywka
  • Ślub, wesele, uroczystości
  • Sport i rekreacja
  • Technologia
  • Turystyka i rekreacja

Copyright Version 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress